Veel­ge­stel­de vragen

Laadpaalbeheer

Bij Caps kunnen we elke LMS-gecertificeerde laadpaal koppelen.

Een overzicht van deze palen vind je op deze lijst terug. Certified Charge Points 

Vind je de paal niet terug op de lijst, dan spreken we meestal van een gesloten systeem en kan geen derde laadpas geactiveerd worden. 

Jazeker, als jouw laadpaal op het bedrijf publiek toegankelijk is, dan kan je zelf het tarief kiezen. 

Je hebt de mogelijkheid om het tarief als volgt op te bouwen:  

Starttarief: vast bedrag bij aanvang 

kWh-tarief: dit bedrag zal aangerekend worden volgens het afgenomen verbruik. 

Tijdstarief: dit bedrag zal aangerekend worden per begonnen tijdstip of na een bepaalde ingestelde tijd. 

Bij snelladers adviseren we om een tarief aan te rekenen na 30 minuten. 

Bij het plaatsen van een home-laadpaal worden de energiekosten gescheiden van het huishoudelijk energieverbruik (split-billing).

Elke 15de van de maand ontvangt jouw medewerker een terugbetalingsdocument met laadtransacties en de verbruikte energie. 

Na 6 weken wordt het bedrag terugbetaald op de rekening van je medewerker, en dit aan het op dat moment geldend CREG-tarief (Nationaal, Vlaams, Waals of Brussels).

Probeer eerst om een reset uit te voeren:  

  1. Zoek de juiste zekering van uw laadpunt in je zekeringskast 
  2. Schakel deze uit en wacht minstens 5 minuten 
  3. Schakel de zekering terug in 

Werkt uw laadpunt nog niet en is Caps jouw laadpaalbeheerder? 

Neem dan contact op met ons. 

Klaar voor een kennismaking?